Popularnymi przykładami są długopisy, notesy, kubki czy torby. Te przedmioty, choćby mogą wydawać się zwykłymi produktami normalnego użytku, zyskują dodatkową wartość dzięki nadrukowanej firmowej grafice, logo czy hasłu reklamowemu. Dzięki temu, konsumenci stają się nieświadomymi nośnikami promocji, zauważając markę podczas korzystania z tych towarów. Gadżety reklamowe, analogicznie jak akcesoria, pełnią funkcję promocyjną, ale różnią się od nich w kwestii formy i przeznaczenia. Często są to przedmioty, które mają na celu wzbudzenie większego zainteresowania lub pozytywne skojarzenia z marką. Mogą to być przedmioty technologiczne, tj. powerbanki, pendrive, słuchawki, oraz rozmaite zabawki, gry, czy ozdoby. Różnorodność gadżetów reklamowych sprawia, że każda firma może dostosować produkt do swojej strategii marketingowej a także charakterystyki swojej grupy targetowanej. Celem tych towarów jest zazwyczaj nie tylko przekazanie informacji o firmie, ale też stworzenie emocjonalnej więzi z odbiorcą. Podarunki reklamowe to kolejna dziedzina przedmiotów, które firmy stosują w swoich kampaniach promocyjnych. W odróżnieniu od akcesoriów czy gadżetów, podarunki reklamowe mogą mieć bardziej personalny charakter. Na prawdę często wręczane są w trakcie specjalnych okazji, jak targi, konferencje, czy spotkania biznesowe. Mogą to być zarówno drobne przedmioty, jak i bardziej wartościowe upominki. Istotą podarunków reklamowych jest nie tylko i wyłącznie sama ich funkcja promocyjna, ale również budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez oferowanie czegoś niesamowitego i wartościowego. Istotne jest, by taki podarunek dobrze odzwierciedlał charakter marki i pasował do oczekiwań obdarowanej osoby. Reklama poprzez gadżety to szeroko stosowana strategia marketingowa, której misją jest nie tylko i wyłącznie powiększenie rozpoznawalności marki, ale również budowanie długotrwałych relacji z klientami. Gadżety reklamowe, jednakowo jak inne formy reklamy, stanowią element, który ma na celu przyciągnięcie uwagi, niemniej jednak również utrzymanie zainteresowania w dłuższym okresie. Stosowanie takich towarów umożliwia firmom dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców w sposób subtelny, ale skuteczny. Warto zaznaczyć, że skuteczność promocji poprzez gadżety zależy od dobrego dobrania przedmiotów, które będą zarówno użyteczne, jak i atrakcyjne dla odbiorcy.
Źródło: odzież z logo https://mgm-group.com.pl